Sun Tzu Savaş Sanatı – Rekabet Avantajı Elde Etmek İçin Doğrudan ve Dolaylı Güçleri Kullanma

Savaşta, düşmanı yenmek için doğrudan kuvvetleri kullanın ve düşmanı kazanmak için dolaylı kuvvetleri kullanın. Böylece, dolaylı kuvvetleri kullanmakta usta olan kişi, onu doğanın sürekli değişen güçleri ve unsurları, nehirlerde ve akarsulardaki kesintisiz su akışı gibi sonsuz şekillerde kullanabilir. Beşinci Bölüm, Sun Tzu Savaş Sanatı

İlk cümlede Sun Tzu, düşmanı yenmek için doğrudan güç kullanmaktan ve düşmanı kazanmak için dolaylı güç kullanmaktan bahsetti. Ve sonraki birkaç cümlede, bu iki tür kuvvetin kombinasyonlarının sonsuz olduğunu ve etkileşimlerinin harika sonuçlar doğurabileceğini belirtti. Peki bu bilgeliği iş dünyasına nasıl uygularız?

İŞ BAŞVURUSU

Savaştaki doğrudan kuvvetler, iş dünyasındaki hizmetlerinizin veya ürünlerinizin kalitesine (veya fiyatına) benzer olacaktır. Savaştaki dolaylı güçler, markalaşma (tüketicinizin ürün veya hizmetlerinizi kullanırken ilişkilendirilmesini istediğiniz duygular) veya iş dünyasındaki hizmet düzeyi gibi maddi olmayan varlıklara benzer olacaktır. Şimdi, kalite ve fiyat kolayca taklit edilebilir, ancak kopyalanması zor olan maddi olmayan varlıklardır, genellikle bir işletmeye rakipleri üzerinde sürdürülebilir bir rekabet avantajı sağlar ve ürün ve hizmetler arasında kolayca farklılaşmaya izin verir, bu nedenle buna dolaylı güçler adını vermemin nedeni budur. .

Örneğin romantik bir ortamda güzel bir yemek yemek isterseniz Burger King’e mi yoksa McDonalds’a mı gidersiniz? Ucuz yemek istiyorsanız, özel garsonları olan birinci sınıf bir restorana gitmek ister miydiniz? Size sundukları şey temelde biftek olduğunda, belirli bir restoranı diğerlerine tercih etmenize neden olan nedir?

Restoran örneğini biraz daha ilerletelim. Orada iki restoran hayal edin, iyi sığır filetosu bifteği, Kobe’den sığır eti, son derece iyi sos ve aynı fiyatlar. Ama biri kirli, diğeri son derece temiz, neredeyse tozsuz. Hangi restorana gidersin? Restoranınızda temiz bir tuvalete sahip olmanın çok pahalı olmadığını unutmayın, ancak hijyen konusunda bilinçli müşteriler üzerinde sahip olacağınız muazzam çekiciliği düşünün? Yani bu, iş dünyasındaki rakiplerinizi kazanmak için dolaylı güçleri kullanmanın bir yoludur.

Bunu akılda tutarak, işinizde doğrudan ve dolaylı kuvvetler uygulamanın sonsuz alanları olduğunu görebilirsiniz. Rakiplerinizin sahip olduklarını kopyalamak için doğrudan güçleri kullanın ve kendinizi rakiplerinizden ayırmak için dolaylı güçleri kullanın.

Doğrudan ve dolaylı kuvvetleri kullanmanın farklı kombinasyonlarına sahip olarak, işiniz için sonsuz stratejilere sahip olabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir